Matrícula tancada

5a Edició

Direcció

• Oriol Cesena Melich

Director de la consultora Focalizza, empresa dedicada a l’assessorament al comerç (www.focalizza.com). Compagina aquesta tasca amb la docència en diferents universitats catalanes on imparteix classes de distribució comercial minorista. És autor de diversos llibres i publicacions sobre comerç i mercats, entre els quals destaca el Manual de comerç urbà, publicat per l’Associació Catalana de Municipis. Ha treballat per a nombroses institucions catalanes, nacionals i internacionals, i ha dut a terme projectes per a més de 150 municipis i altres organismes públics i privats.

Professorat

• Genís Arnàs

Des de 1985 la seva trajectòria professional ha estat vinculada al sector comercial, on s’ha especialitzat en l’àmbit de la gestió dels Mercats Municipals. Actualment és el Cap del Departament de Mercats de l’Ajuntament de Barcelona, càrrec que ocupa des de l’any 2008.

• Jesús Carballo

Assessor Tècnic Comercial, amb més de vint anys d'experiència gestionant des de la gerència, diferents associacions de comerciants a Sant Cugat, Sitges, Gavà, Viladecans i Castelldefels, entre d'altres. El 2020 decideix un canvi en la seva trajectòria professional i comença a treballar com freelance en projectes de dinamització comercial, fusió d'entitats, projectes comarcals de comerç i coordinació de projectes d'Apeu com el de Berga i el de La Jonquera, sempre amb una visió estratègica per fer créixer el comerç local i les entitats que el representen.

• Oriol Cesena Melich

• Alex Cubells

Graduat en Geografia i Ordenació del territori, Màster en Estudis Territorials i de la Població (UAB) i Màster en Sistemes d’Informació Geogràfica (UPC). Actualment és el responsable de Desenvolupament i Dinamització territorial a Focalizza. Ha treballat com a analista territorial i de Sistemes d’informació Geogràfica en diferents organitzacions públiques i privades, associacions i entitats territorials.

• Maria Salinas

Arquitecta i tècnica urbanista. Màster d’Estudis Territorials i Urbanístics. Actualment és la cap de servei de Planificació del Territori de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat.

• Xavier Torrent

Cap de l'Oficina de Suport al teixit comercial local de la Diputació de Barcelona. Ha desenvolupat diferents càrrecs vinculats al comerç, les fires i els mercats municipals treballant en la planificació de polítiques públiques i de suport al foment del sector.

• Josep Xurigué

Responsable de Dinamització Estratègica de la Fundació Barcelona Comerç. Doctor en Ciència Política (UAB) i professor de Govern Local i Innovació (UOC). Ha estat investigador a l’Institut Universitari Europeu de Florència. S’ha especialitzat en l’estudi de la ciutat i els impactes socioeconòmics de la globalització en el seu desenvolupament. És consultor de comerç de proximitat i mercats municipals. Realitza i ha realitzat treball d’anàlisi i de suport a la dinamització comercial i associativa en diferents ciutats catalanes.

*La direcció es reserva el dret de modificar l'equip docent, si fos necessari, per garantir el nivell de qualitat i categoria professional.
eventis